STUDIA LICENCJACKIE

W odpowiedzi na oczekiwania kandydatów Istituto Marangoni oferuje kursy z zakresu designu, stylu i biznesu na poziomie undergraduate i postgraduate. Kursy gwarantują poznanie branży we wszytkich trzech aspektach: kreatywnej, organizacyjnej i sprzedażowej. W 2013 roku Istituto Marangoni otrzymał rekomendacje od Quality Assurance Agency for Higher Education (QAA), co dowodzi akademickich standardów i jakości kształcenia na najwyższym światowym poziomie. Po ukończeniu kursów ponad 90% absolwentów Istituto Marangoni pracuje dla wiodących firm modowych i designerskich.

WYMAGANIA REKRUTACYJNE

Kandydaci na studia licencjackie muszą posiadać:
– zdaną maturę z trzema przedmiotami na poziomie rozszerzonym,
– napisany Personal Statement
– oraz zdany egzamin IELTS z wynikiem 6.0 (co najmniej 5.5 z każdej z podsekcji).

Kierunki, które oferuje Istituto Marangoni to:

FASHION DESIGN

Celem 3-letnich studiów na kierunku Fashion design jest przygotowanie profesjonalistów z wieloma umiejętnościami i wiedzą z dziedziny mody, którzy będą zdolni, aby wykorzystywać wszystkie techniki projektowania i tworzenia ubrań w swojej przyszłej pracy. Studenci posiądą wiedzę zarówno z zakresu projektowania, czyli techniki rysunku żurnalowego i projektowania, analiza materiałów oraz aspekty produkcji, jak i z zakresu wizualnej komunikacji w modzie, która obejmuje rozumienie funkcjonowania marketingu oraz managementu produkcji. W ostatnim roku najlepsze projekty będą prezentowane podczas pokazu modowego, który jest niesamowitą szansą na zaprezentowanie swoich możliwości i przyszłą karierę.

FASHION STYLING 

Celem kierunku Fashion styling jest przygotowanie profesjonalistów oraz kreatywnych ludzi do pracy z systemem modowym w zakresie wizualnej komunikacji obejmującej publikację, promocję, visual merchandising, prognozowanie trendów i stylów oraz blogging. Prezentowanie współczesnych i przyszłych trendów, poprawianie kolekcji projektantów, inspirowanie oraz informowanie odbiorców to misja stylistów modowych. Na końcu studiów uczestnicy będą potrafili rozpoznać różne style i trendy, precyzyjnie definiować ich osobistą wizję produktu oraz sukcesywnie proponować innowacyjne i profesjonalne pomysły.

FASHION BUSINESS 

Celem kierunku Fashion Business jest wyszkolenie profesjonalistów, którzy potrafią używać języka marketingu, managementu oraz finansów w obszarze mody. Zrozumienie zasad ekonomii i finansów to jedne z zagadnień, którymi zajmują się studenci na tym kierunku. Umożliwia to określenie opłacalności oraz zapewnienie zgodności z budżetem, wprowadzając w życie specyficzną kontrolę systemu dla kampanii modowych. Studia te umożliwiają studentom wpływanie na trendy w różnych krajach i systemach. Po ukończeniu kierunku studenci będą w stanie definiować strategie dla koordynowania komercyjnych ofert i rozwijania kolekcji, która wyraża trendy modowe oraz jest zgodna z określonymi kosztami produkcji.